ASSOCIATION DES REGISTRAIRES DES
UNIVERSITÉS ET COLLÈGES DU CANADA

ARUCC Canadian SEM Summit

 SEM Summit Logo 2024

Update

The SEM Summit is now part of the suite of services ARUCC manages to foster community, engagement, and the sharing of knowledge and practise across the Canadian postsecondary education registrarial and enrolment management sector.

Now called the ARUCC Canadian SEM Summit, the event will take place bi-annually in years opposite from the bi-annual ARUCC Conference.

The next upcoming ARUCC Canadian SEM Summit will be held in April 2025, location and dates to be announced soon!

 

About the ARUCC Canadian SEM Summit

The original SEM Summit began in 2008 when Summit founders and co-conveners Susan Gottheil and Clayton Smith brought together enrolment managers and thought leaders from across Canada for concentrated dialogue on contemporary challenges facing postsecondary enrolment.

The Summit met annually until 2019. COVID-19 resulted in a disruption to annual Summit planning. In 2022, the Summit returned in conjunction with the AACRAO SEM conference hosted in Toronto that year. The Summit now emerges again in 2025 under the umbrella of services offered and managed by ARUCC and will take place bi-annually going forward.

The Purpose of the ARUCC Canadian SEM Summit is to build the SEM profession in Canada.

The ARUCC Canadian SEM Summit is a day and a half of thought and dialogue. Participants (normally around 100) spend this time together in the same space, unlike a conference with plenary and breakout sessions. Under an overarching theme, facilitators briefly introduce a topic along with a framework to guide the discussion. Everyone participates!

The ARUCC Canadian SEM Summit is now planned and organised by a volunteer group of senior leaders from a variety of Canadian public postsecondary institutions as well as representation and support from the ARUCC Board of Directors and our partner organisation, AACRAO.

Appel de Propositions

Nous sommes ravis d’annoncer l’ouverture de l’appel de propositions de communications pour le prochain congrès 2024 de l’ARUCC et du CPCAT et c’est avec plaisir que nous vous invitons à faire partie de cet événement d’envergure nationale à titre de conférencière ou de conférencier.

Il s’agit d’une occasion unique de mettre en valeur votre expertise et de contribuer de manière significative au travail de nos organisations.

Renseignements importants:

  • Nom de l’événement : Congrès 2024 de l’ARUCC et du CPCAT
  • Date : du 24 au 26 juin 2024
  • Lieu : Hôtel Hyatt Regency, Calgary

Nous sommes à la recherche de conférenciers et de conférencières qui présenteront des communications captivantes, qui susciteront des discussions animées et qui sauront inspirer nos participantes et nos participants. Cette année, notre thème sera Tracer la voie à suivre : Explorer de nouvelles pistes de réussite.

Notre travail en enseignement supérieur est rapide et en constante évolution. Plus que jamais, il devient nécessaire d’explorer des approches novatrices en termes de résolution de problèmes et d’atteinte d’objectifs. Les établissements d’enseignement forgent de plus en plus de Nouvelles voies grâce à la perspective « construire, apprendre, itérer » sur l’amélioration et le changement continus, en vue d’atteindre des objectifs d’échange de données informatisées (ÉDI), de mobilité des transferts, d’inscription, et de réussite étudiante.

La liste des sujets comprend :

  • Solutions d’intelligence artificielle (IA) au travail
  • Gestion stratégique des inscriptions
  • Transitions depuis des technologies et des systèmes traditionnels
  • Communautés de pratique, réseaux de communication, parcours axés sur les compétences
  • Partenariats institutionnels, régionaux et nationaux pour faciliter les transferts et la mobilité étudiante
  • Données, technologies et outils système et accès des étudiantes et des étudiants à L’information, en soutien au cheminement et à la mobilité.
  • Initiatives de recherche ou interinstitutionnelles sur des questions registrariales
  • d’actualité, telles que les microcertifications et la reconnaissance des diplômes.
  • Effets positifs du changement
  • Créativité et développement de compétences comportementales au sein des équipes
  • Innovation en termes d’équité, de diversité et d’inclusion
  • Collaboration en matière de parcours et de partenariats interprovinciaux et intraprovinciaux
  • Perfectionnement des compétences en appui au changement
  • Tout sujet pertinent au travail de nos membres

Avantages pour les conférenciers et les conférencières :

  • Une exposition à un public ciblé et influent.
  • Des possibilités de réseautage avec vos pairs et avec des collaboratrices et des collaborateurs potentiels.
  • L’occasion de produire un effet durable sur nos participantes et nos participants.
Veuillez lire attentivement les lignes directrices suivantes avant d'élaborer et de soumettre votre proposition. Le sous-comité du programme ARUCC CPCAT acceptera les propositions qui lui permettront de parvenir à un équilibre sur l’ensemble du programme et de couvrir un éventail de sujets et de perspectives qui représentent l’adhésion de l’ARUCC et du CPCAT ainsi que les questions émergentes, les intérêts régionaux et nationaux et les données démographiques institutionnelles.

Lignes directrices :
  • Seules les propositions pour des présentations en personne sont acceptées. Les formats
  • de présentation comprennent des séances en petits groupes, des groupes d’expertes et d’experts et des tables rondes.
  • Les séances organisées avec des partenaires sont particulièrement bienvenues; les
  • membres des sociétés associées doivent soumettre leur proposition conjointement avec des membres d’un organisme ou d’un établissement d’enseignement.
  • Les noms, les titres et les organisations des présentatrices et des présentateurs seront
  • utilisés pour promouvoir la séance.
  • Les autrices et les auteurs qui soumettent une proposition certifient que tous les
  • coauteurs et coautrices ont examiné la proposition et acceptent d’y participer si celle-ci est acceptée.
  • Le résumé doit être rédigé au présent.
  • Les propositions doivent être soumises par Pheedloop - cliquez ici pour accéder au formulaire.
  • La soumission peut être sauvegardée et il sera possible d’y retourner pour y apporter des changements en vous reconnectant au site Web avec vos identifiants.
  • Conservez une copie de votre proposition.
  • La date limite pour la soumission des propositions est le 23 décembre 2023 à 23 h 59 HE.

Notre comité de sélection examinera toutes les propositions soumises et informera les conférencières et les conférenciers sélectionnés au plus tard le 17 janvier 2024.Si votre proposition est choisie, vous acceptez de tenir votre séance en personne lors du congrès 2024 et de vous inscrire au plus tard à la date limite fixée pour l’inscription des conférenciers et des conférencières.

Nous nous engageons à créer un événement inclusif et diversifié. Nous encourageons les conférencières et les conférenciers de tous horizons, secteurs d’activité et expériences à soumettre leurs propositions. Si vous avez une perspective unique à partager, nous souhaitons vous entendre !

Cliquez ici pour les questions de l'appel à propositions.

Nous sommes impatients de recevoir vos propositions et espérons vous accueillir en tant que conférencier ou conférencière au congrès 2024 de l’ARUCC et du CPCAT !

Cordialement,

ARUCC & PCCAT comité de conférence

 

Le prix Partenaire ou collaborateur exceptionnel

Le prix Partenaire ou collaborateur exceptionnel rend hommage à des professionnels, des équipes ou des organismes non-membres qui contribuent de manière importante à la profession registrariale du secteur de l’enseignement supérieur au Canada. Les mises en candidature doivent provenir d’un membre ou d’un membre associé de l’ARUCC.

2024

Adam Lemon Headshot1Adam Lemmon, For MATTR

MATTR's extraordinary contributions and exemplary leadership is directly impacting registrarial practice in Canada make them a truly deserving candidate for this honor. MATTR's unwavering commitment to service and innovation has set them apart as a beacon of excellence in their field. Through their close collaboration with MyCreds/MesCertif, MATTR has played a pivotal role in revolutionizing the landscape of academic credential management in Canada through the development of the MyCreds Digital Wallet for academic credentials, and a Trust Registry. These transformative initiatives will not only enhance the functionality and accessibility of MyCreds, but have also expanded its reach to new user types and facilitated interoperability opportunities on a global scale. What truly distinguishes MATTR is their unwavering belief in ARUCC's core values and their commitment to supporting MyCreds/MesCertif's mission. MATTR has chosen to partner with MyCreds/MesCertif in a manner that prioritizes sustainability over profit, demonstrating a genuine commitment to advancing registrarial practice and supporting the academic community. MATTR's exceptional service, leadership, and dedication to professionalism and engagement are truly commendable. Their impact is tangible, noteworthy, and serves as a model for others in the industry to emulate.

 

2022

Rejean DroletRéjean Drolet, Bureau de Coopération Interuniversitaire (BCI) :

Réjean Drolet occupe le poste de conseiller, Admission et dossier étudiant, Secteur des affaires académiques, de la recherche et de l’innovation au Bureau de coopération interuniversitaire du Québec (BCI) depuis près de 25 ans. Il est chargé de comité pour le sous-comité des registraires (SCR), table relevant de la table des vice-recteurs académiques. Notons que le BCI est un regroupement des 18 universités québécoises. Ainsi, il a une très fine connaissance de tous les enjeux registrariaux au Québec. Il participe à plusieurs tables ou groupes de travail avec les institutions ainsi qu’avec le ministère de l’enseignement supérieur (MES).

Il est impliqué dans des dossiers cruciaux comme le financement des universités, basé sur les effectifs étudiants (GDEU); la cote de rendement collégiale (CRC) permettant de comparer tous les étudiant(e)s provenant d’un établissement collégial (CEGEP) aux fins de l’admission à l’Université et les statistiques et la reddition de compte des universités au MES.

Il contribue activement au développement d’outils essentiels au travail des registraires et pour les institutions. Enfin, les présidents du SCR ne pourraient accomplir leurs tâches sans le soutien indéfectible, la mémoire, le travail quotidien de Réjean. Il est un partenaire inestimable et incontournable pour les registraires québécois.

 

Lauréats du prix Partenaire ou collaborateur exceptionnel

(Ce prix a été créé en 2022. Les premiers lauréats seront annoncés en 2022)

ARUCC 2024 - Call for Proposals


We are excited to announce the Call for Speaker Proposals for the upcoming joint ARUCC & PCCAT Conference 2024, and we would like to open the opportunity for you to be a part of this national event.
This is a unique opportunity for you to showcase your expertise and make a meaningful contribution to the work of our organizations.

Key Details:

  • Event Name: ARUCC & PCCAT Conference 2024
  • Date: June 24 – 26, 2024
  • Location: Hyatt Regency Hotel, Calgary

We are looking for speakers who can deliver compelling presentations, ignite discussions, and inspire our attendees. This year our theme for the event is Charting the Way Forward: Exploring New Paths to Success.

Our work in higher education is fast-paced and ever changing. Exploring innovative approaches to solving problems and achieving goals is more critical than ever. With a ‘build, learn, iterate’ outlook on continuous improvement and change, institutions are increasingly forging new paths to success to achieve EDI, transfer mobility, enrolment and student success goals.

The full list of topics include:

  • AI solutions at work
  • Strategic enrolment management
  • Transitions from traditional systems and technology
  • Communities of practice, communication networks, competency-based pathways
  • Institutional/regional/national partnerships to facilitate credit transfer and learner mobility
  • System data, technology and tools and learner access to information to support pathways & mobility.
  • Research and/or cross-institutional initiatives on current registrarial issues, such as micro-credentials & credential recognition
  • Change as a positive impact
  • Creativity in soft skills development for teams
  • Innovation in equity, diversity and inclusion
  • Collaboration on inter- and intra-provincial pathways and partnerships
  • Competency development to support change
  • Any topic relevant to the work of our members

Speaker Benefits:

  • Exposure to a highly targeted and influential audience.Networking opportunities with industry peers and potential collaborators.
  • A chance to make a lasting impact on our attendees.

Please read the proposal and submission guidelines thoroughly before developing and submitting your session proposal. The ARUCC PCCAT Program Sub-committee will accept proposals that achieve balance across the Conference program on a range of topics and perspectives that represent the depth and breadth of ARUCC’s and PCCAT’s membership, emerging issues, regional and national interests, and institutional demographics.

Proposal guidelines:

  • We are accepting proposals for in-person presentations. Presentation formats include breakout sessions, panels and roundtables.
  • Sessions organized jointly with partners are particularly welcome; corporate members must partner with institutional or organization members on session submissions.
  • Presenters’ names, titles, and organizations will be used to promote the session.
  • Submitting authors certify that all co-authors have reviewed the proposal and agree to participate if accepted.
  • Your abstract must be written in the present tense.
  • Proposals must be submitted via Pheedloop - click here to access the link
  • You may save your submission and return to make edits by logging back into the website with your credentials.
  • Keep a copy of your proposal.
  • Deadline for proposal submissions is December 23rd, 2023 at 11:59 EST.

Our selection committee will review all submissions and notify selected speakers by January 17th, 2024.If your proposal is selected, you agree to provide your session in-person at the 2024 conference, and that you will register on/before the speaker registration deadline.

We are committed to creating an inclusive and diverse event. We encourage speakers from all backgrounds, industries, and experiences to submit their proposals. If you have a unique perspective to share, we want to hear from you!

Click here for the questions in the call for proposals.

We look forward to receiving your proposals and hope to welcome you as a speaker at ARUCC & PCCAT Conference 2024!

Warm regards,

ARUCC & PCCAT Conference Committee

 

ARUCC Community Check-in Sessions

ARUCC is holding a series of Community Check-in sessions this fall for members to come together to talk about the (many) challenges we have all been facing. 

These sessions are open to anyone working in the registrarial profession and are only available to our Institutional Members. There is no cost to attend these sessions.

Members can use the link below to register for a single session or all sessions.

Session Times (all times listed below are in Eastern Time. Please ensure to convert the time to your time zone.)

  • Monday, September 20, 2021 – 11:00 am – 12:00 pm - Member Consultation for input on ARUCC Constitution and Bylaw Changes
  • Monday, October 18, 2021 – 12:00 pm – 1:00 pm - EDIA
  • Monday, November 15, 2021 – 12:00 pm – 1:00 pm - Professional Development

REGISTER NOW to attend our next Community Check-in meeting.

View All Events