Schedule-at-a-Glance / Horaire global
Click below to jump to a specific day of the event. Detailed session descriptions and speaker information will be added when available. / Cliquez ci-dessous pour passer à un jour particulier de l'événement. Des descriptions détaillées des séances et des renseignements sur les conférenciers s'ajouteront à mesure de leur disponibilité.
- Sunday, June 19, 2016 / Le dimanche 19 Juin 2016
- Monday, June 20, 2016 / Le lundi 20 Juin 2016
- Tuesday, June 21, 2016 / Le mardi 21 Juin 2016
- Wednesday, June 22, 2016 / Le mercredi 22 Juin 2016
*Please note: This program and schedule is tentative and subject to change at anytime prior to the event. / * Remarque : Le programme et l'horaire suivants sont provisoires et susceptibles de changer en tout temps avant l'événement.
Sunday, June 19, 2016 / Le dimanche 19 Juin 2016
|
||
Time/Heure | Session Details / Détails de la séance |
Location / Emplacement |
9:00 am - 4:00 pm |
Pre-Conference Workshop / Les ateliers précongrès no 1 Strategically Manage Your Career for Success in the Higher Education Sector Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom AB / Salle de bal Junior AB |
1:00 pm - 4:30 pm 13 h à 16 h 30 |
Pre-Conference Workshop / Les ateliers précongrès no 2 Undergraduate Admissions in Canada, A Mari Usque Ad Mare: Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance. |
Junior Ballroom C / Salle de bal Junior C |
1:00 pm - 4:30 pm 13 h à 16 h 30 |
Pre-Conference Workshop / Les ateliers précongrès no 3 Dealing With Mental-Health Issues in Student Services: Learning how to Manage “Difficult” Situations Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom D / Salle de bal Junior D |
Monday, June 20, 2016 / Le lundi 20 Juin 2016 |
||
Time/Heure | Session Details / Détails de la séance |
Location / Emplacement |
7:30 am - 8:50 am |
Breakfast for All Delegates/Déjeuner pour tous les participants |
Grand Ballroom / Grande salle de bal |
8:50 am - 9:00 am 8 h 50 à 9 h |
Welcome and Opening Remarks/Mot de bienvenue et remarques d’ouverture Andrew Arida, President, ARUCC |
Grand Ballroom / Grande salle de bal |
9:00 am - 10:30 am 9 h à 10 h 30 |
Opening Plenary Session/Séance plénière d’ouverture Applying Social Media to Higher Education Alexandra Samuel, Harvard Business Review Social Media Blogger & Former VP Social Media, Vision Critical Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Grand Ballroom / Grande salle de bal |
10:30 am - 11:00 am 10 h 30 à 11 h |
Exhibits Open/ Ouverture des kiosques des exposants Refreshments in the Exhibit Area/ Rafraîchissements disponibles dans l’aire d’exposition |
Pavilion Ballroom / Salle de bal Pavilion |
11:00 am - 12:00 pm 11 h à 12 h (midi) |
BLOCK A Concurrent Sessions/Séances simultanées – Bloc A |
|
A1 - Considering Residency and the Dual Importance of Student Success and Academic Integrity
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom AB / Salle de bal Junior AB | |
A2 - Scheduling in Learning Spaces Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Parksville | |
A3 - The Promoting Academic Skills for Success (P.A.S.S.) Retention Program: Design, Usage and Future Directions Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom D / Salle de bal Junior D | |
A4 - Project Management for the Non-PM Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion C | |
A5 - Creating a Buzz: Building Consensus and Excitement in Your Organization Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion D | |
A6 - Coordinating Strategy, Team Leadership and Fairness: Approaches in Student Advising at The University of British Columbia Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Finback | |
A7 - The Ever-Changing Landscape of International Recruitment and Admissions in Canada: Challenges and Opportunities for SEM Planning Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom C / Salle de bal Junior C | |
12:00 pm - 1:30 pm 12 h (midi) à 1 h 30 |
LUNCH / DÎNER |
Grand Ballroom / Grande salle de bal |
1:30 pm - 2:30 pm 1 h 30 à 2 h 30 |
BLOCK B Concurrent Sessions/Séances simultanées – Bloc B |
|
B1 - Student Support and Advising at UBC: A Self-Study Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom AB / Salle de bal Junior AB | |
B2 - A Better Student Schedule Planning & Registration Experience: Visual Schedule Builder at McGill University Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom C / Salle de bal Junior C | |
B3 - Key Concepts in SEM: Moving Theory into Practice Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Parksville | |
B4 - Creating an ES Leaderful Organization Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion D | |
B5 - Improving Business Process Efficiency in Undergraduate Admissions Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion C | |
B6 - If we build it, they will come! UBC and SFU's Story of Electronic Transcript Exchange in BC Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
||
B7 - You’ve Agreed that Changes Have to be Made - What Next? Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Finback | |
2:30 pm - 3:00 pm 2 h 30 à 3 h |
EXHIBITS/EXPOSITIONS Refreshments available in the Exhibit Area / Rafraîchissements disponibles dans l’aire d’exposition |
Pavilion Ballroom / Salle de bal Pavilion |
3:00 pm - 4:00 pm 3 h à 4 h |
BLOCK C Concurrent Sessions/Séances simultanées – Bloc C |
|
C1 -Rocking My Thesis Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom D / Salle de bal Junior D | |
C2 - Bringing Academic Administrators on Your Side During a Job Action Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom C / Salle de bal Junior C | |
C3 - 2 in 60 A1 - The Evolving Role of the Registrar Presenter:
A2 - Careers4U - Harnessing Your Passion for Student Success Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Parksville | |
C4 - New Developments in Quality Assurance for the Recognition of Prior Learning (RPL) in Canada Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Orca | |
C5 - Using Data and Performance Metrics in the Undergraduate Admissions Process Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion C | |
C6 - Technology Enabled Recruitment and Retention Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom AB / Salle de bal Junior AB | |
C7 - A New Model for Academic Advising: How Units at Memorial University Collaborate to Support Undergraduate and Graduate Students Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion D | |
4:30 pm - 7:30 pm 4 h 30 à 7 h 30 |
DISCOVER VANCOUVER! / DÉCOUVREZ VANCOUVER! ARUCC 2016 delegates will have a choice of taking in one of a number of activities we will organize, or they can go out and discover Vancouver on their own. / Les délégués de l'ARUCC 2016 pourront choisir de participer à l'une des nombreuses activités que nous organiserons, ou ils pourront sortir découvrir Vancouver par eux-mêmes. Click here for more details / Cliquez ici pour plus de détails |
Tuesday, June 21, 2016 / Le mardi 21 Juin 2016 |
||
Time/Heure | Session Details / Détails de la séance |
Location / Emplacement |
7:30 am - 9:00 am |
Breakfast / Déjeuner |
Grand Ballroom / Grande salle de bal |
9:00 am - 10:00 am 9 h à 10 h |
ARUCC Biennial General Meeting / Assemblée générale annuelle de l’ARUCC The formal business of the Association will be discussed. Closed session for ARUCC members only. / Les affaires officielles de l’Association seront discutées. Séance à huis clos réservée aux membres de l’ARUCC. |
Junior Ballroom D / Salle de bal Junior D |
10:00 am - 11:00 am 10 h à 11 h |
BLOCK D Concurrent Sessions/Séances simultanées – Bloc D |
|
D1 - The Quest for Timetabling Excellence Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom D / Salle de bal Junior D | |
D2 - 2 in 60 B1 - Registrar as Sponsor: Transformative Change Management Leadership Presenter:
B2 - Media Savvy: Building Confidence in Speaking with the Media Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion C | |
D3 - Three Part Harmony Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion D | |
D4 - Pathways to Success: Narratives of Persistence Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom C / Salle de bal Junior C | |
D5 - Tuition Elasticity Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Orca | |
D6 - Understanding the IB Diploma for Undergraduate Admissions and First-Year Performance Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Finback | |
D7 - The Secrets to Success: Effectively Delivering Large-Scale Technology Solutions Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom AB / Salle de bal Junior AB | |
11:00 am - 11:30 am 11 h à 11 h 30 |
EXHIBITS/ EXPOSITIONS Refreshments available in the Exhibit Area / Rafraîchissements disponibles dans l’aire d’exposition |
Pavilion Ballroom / Salle de bal Pavilion |
11:30 am - 12:30 pm 11 h 30 à 12 h 30 |
BLOCK E Concurrent Sessions/Séances simultanées – Bloc E |
|
E1 - 10MT: Ten Minute Topics, Registrarial Style Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom AB / Salle de bal Junior AB | |
E2 - Supporting Next Generation Credentialing Activities for Student Success and Transfer Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Parksville | |
E3 - Scheduling Success: Creating a Collaborative Environment for Departments and the Registrar's Office Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Orca | |
E4 - Buried Alive: Digging Your Way Out to Clear Communication Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion D | |
E5 - Meeting UdeM: leveraging recruitment and admission opportunities through an academic system change Presenters:
Please Note: This session will now be presented in English Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Finback | |
E6 - Individualized Examination Printing: How Many Birds Can You Kill with One Stone? Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom D / Salle de bal Junior D | |
E7 - Connecting This Great Land through Interprovincial Transcript Exchange: Stories of the Canadian PESC User Group’s Adventure Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom C / Salle de bal Junior C | |
12:30 pm - 2:00 pm 12 h 30 à 2 h |
ARUCC 2016 AWARDS LUNCHEON / DÎNER DE REMISE DES PRIX ARUCC 2016 |
Grand Ballroom / Grande salle de bal |
2:00 pm - 3:00 pm 2 h à 3 h |
BLOCK F Concurrent Sessions/Séances simultanées – Bloc F |
|
F1 - University of Saskatchewan Enrolment Research Roadmap (with Academica Group) Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom C / Salle de bal Junior C | |
F2 - Two to Go: Impact of the Course Change Period on Student Success Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Orca | |
F3 - 6 in 60 Shifting Enrolment: Early Admission Based on Final Grade 11 Grades Presenter:
Strike It From the Record: Managing Student Records During the University of Toronto's T.A. Strike Presenter:
Training SIS Users: Updating the RO's Approach, Role and Toolbox Presenter:
Reporting and Business Intelligence: Is the Registrar’s Office Playing its Role? Presenter:
Finally Free: The Authentic E-Diploma and E-Transcript Presenter:
Analyzing Admissions to Graduation: The Basics of Business Analysis from a Non-Business Analyst Perspective Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom AB / Salle de bal Junior AB | |
F4 - Streamlining Your Transcript Ordering, Fulfillment and Delivery Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion C | |
F5 - Seamless Transfer Credit Process Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Parksville | |
F6 - Destination UBC: How Repurposing Grant Funding Can Help to Maximize Recruitment Yield and Achieve Enrolment Targets Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom D / Salle de bal Junior D | |
F7 - Bringing Continuous Improvement to the Masses - A work in progress! Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion D | |
F8 - Transforming the Academic Calendar: Breaking Free of Catalog Publishing Software and Adapting to a Hypertext World Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Finback | |
3:00 pm - 3:30 pm 3 h à 3 h 30 |
EXHIBITS/EXPOSITIONS Refreshments available in the Exhibit Area / Rafraîchissements disponibles dans l’aire d’exposition |
Pavilion Ballroom / Salle de bal Pavilion |
3:30 pm - 4:30 pm 3 h 30 à 4 h 30 |
BLOCK G Concurrent Sessions/Séances simultanées – Bloc G |
|
G1 - Fall Academic Schedule: To Break or Not to Break Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom C / Salle de bal Junior C | |
G2 - Student Credit Transfer Process Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom D / Salle de bal Junior D | |
G3 - 2 in 60 C1 - Keeping it Under Control: How to Manage Committee Meetings Presenters:
C2 - White Papers: How to Win Friends and Influence Senior Administrators Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion C | |
G4 - Roundtable for New and Aspiring Registrars Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Parksville | |
G5 - Ryerson's ServiceHub: An Innovative and Integrated Approach to Servicing Students Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Pavilion D | |
G6 - Admission Process Improvements Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Orca | |
G7 - Development of a University/College Pathway for Academic Success Remediation Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Finback | |
4:30 pm - 6:00 pm 4 h 30 à 6 h |
RECEPTION / RÉCEPTION |
Pavilion Ballroom / Salle de bal Pavilion |
5:30 pm - 6:30 pm 5 h 30 à 6 h 30 |
Groningen Meeting Presenters:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom AB / Salle de bal Junior AB |
Wednesday, June 22, 2016 / Le mercredi 22 Juin 2016 |
||
Time/Heure | Session Details / Détails de la séance |
Location / Emplacement |
7:30 am - 8:50 am |
Breakfast / Déjeuner |
Grand Ballroom / Grande salle de bal |
8:50 am - 9:00 am 8 h 50 à 9 h |
Welcome from PCCAT President / Mot de bienvenue du président du CPCAT Closing Remarks from Incoming ARUCC President / Mot de la fin du nouveau président de l'ARUCC 2016 |
Grand Ballroom / Grande salle de bal |
9:00 am - 10:30 am 9 h à 10 h 30 |
Closing Keynote/ Discours de clôture Willa Black, Cisco Systems Canada Co. Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Grand Ballroom / Grande salle de bal |
10:30 am - 11:00 am 10 h 30 à 11 h |
Refreshments / Rafraîchissements |
Grand Ballroom Foyer / Foyer de la grande salle de bal |
11:00 am - 12:00 pm 11 h à 12 h (midi) |
BLOCK H Concurrent Sessions/Séances simultanées – Bloc H |
|
H1 - Scheduling Challenges 101 Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Parksville | |
H2 - Readying for the Next Phase of the ARUCC PCCAT Transcript and Transfer Guide Facilitator Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Orca | |
H3 - Employee Engagement and the Registrar's Office Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom D / Salle de bal Junior D | |
H4 - Forms Are Like Broccoli Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom AB / Salle de bal Junior AB | |
H5 - Groningen Declaration 101 Presenter:
Click here for full session details / Cliquez ici pour afficher les détails complets sur la séance |
Junior Ballroom C / Salle de bal Junior C | |
12:00 pm 12 h (midi) |
ARUCC Conference Concludes / Fin du Congrès ARUCC |